مرکز معرفی بهترین سایت ها

معرفی بهترین سایت های آموزش و خدماتی

مرکز معرفی بهترین سایت ها

معرفی بهترین سایت های آموزش و خدماتی

۲ مطلب در اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده است

چرا مشاوره برندینگ؟

استراتژی های برندینگ هر کسب و کار اینترنتی مشخص می کند که آن بیزینس چگونه، کجا، چطور و با چه کسانی ارتباط برقرار کند و هدف برندسازی و پیام کسب و کار به مراتب مشخص می شود. لازم است برای پیاده سازی استراتژی های برند سازی با نظارت یک بیزینس کوچ و یا مشاوره برندینگ به درستی تعریف و پیاده سازی شوند. برندسازی می تواند ارزش ویژه ای برای برند کسب و کار و خدمات شرکت به وجد آورد. مهم ترین و اساسی ترین اقدام برای راه اندازی هر کسب و کاری، برندسازی به حساب می آید.

مشاوره برندینگ را می توان کلید موفقیت در اثربخشی بهتر تصمیمات مدیریتی دانست. برای متوجه شدن به اهمیت مشاوره برندینگ باید ابتدا بدانید که چرا برندینگ اهمیت دارد؟ برندینگ در اصل هویتی برای محصول یا خدمات کسب و کار شما محسوب می شود. به بیان ساده تر برندینگ اقدامتی است که شما را در ذهن مخاطبانتان جای می دهد و دارای ابعاد مختلفی بوده، بنابراین می توان گفت نیاز به مشاور برندینگ برای شرکت ها به خصوص استارتاپ ها احساس می شود. وظیفه ی مهم برخی شرکت ها که خدمات مشاوره برندینگ را ارائه می دهند؛ ازجمله راهکارهای برای طراحی برند، کمپین های تبلیغاتی بوده که شما را به هدف اصلی بیزینس تان یعنی کسب سود بیشتر سوق می دهد.

منبع: سایت خدماتی آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا

چرا مشاوره دیجیتال مارکتینگ؟

چون معتقدیم راه‌حل‌های عمومی هنوز راه حل نیستند و باید براساس موقعیتی که ما در آن هستیم و هدفی که می‌خواهیم به آن برسیم پالایش شوند. وقتی صدها گزینه روی میز داشته باشید در حقیقت هیچ گزینه ای ندارید؛ چون نمی‌دانید کدام را باید انتخاب کنید. مشاوره دیجیتال مارکتینگ یعنی پیدا کردن راه حل اختصاصی شما از میان صدها راه موجود و ممکن در دنیای گسترده دیجیتال مارکتینگ که نتیجه آن رهایی از سردرگمی و زودتر به مقصد رسیدن است. حتی اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید و حتی اگر کارمندانی را برای دیجیتال مارکتینگ استخدام کرده‌اید بازهم از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بی نیاز نیستید چون هنوز یک سوال مهم باقی مانده است. کدام راه حل دقیقا برای پیروزی کسب و کار شما خلق شده است؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چه ضرورتی دارد؟

برای پاسخ به این سوال اجازه دهید مثالی را با هم مرور کنیم. تصور کنید که قصد دارید برای یک کار مهم به سمت دیگر شهر بروید و باید برای این کار از خیابان‌ها و چهارراه‌های مهم شهر عبور کنید. در این ساعت از روز خیابان‌ها و چهارراه‌های اصلی شلوغ هستند و نمیدانید از کدام راه باید بروید که به موقع به مقصد برسید. ناگهان فکری به ذهنتان خطور می‌کند. سر اولین خیابان کنار ایستگاه تاکسی‌ نگه می‌دارید و با چند راننده تاکسی مشورت می‌کنید. نتیجه این مشورت پیدا کردن سریع‌ترین مسیر ممکن است. آن‌ها نه تنها بین همه راه‌های اصلی و فرعی ممکن بهترین راه را به شما پیشنهاد می‌دهند که چند کوچه فرعی و میان‌بر هم به شما معرفی می‌کنند تا به دور از ترافیک مرکز شهر بتوانید مسیر خود را تا مقصد کوتاه‌تر کنید. در این مثال دو موضوع ضرورت مشاوره و کار مشاور به خوبی نمایان است. شما کسب و کاری دارید یا می‌خواهید کسب و کاری را راه‌اندازی کنید. در این مسیر یک هدف مهم‌ دارید. کسب و کاری سودآور و البته پایدار می‌خواهید. حال از مسیرهای پرچالش موجود کدام راه را انتخاب می‌کنید؟ فراموش نکنید بودجه و انرژی شما محدود است. پس مدت زمان زیادی نمی‌توانید در راه باشید و هرچه سریع‌تر باید به مقصد برسید. در این‌جاست که مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند با ظرفیت موجود به نقطه امن کسب و کار خود برسید و سپس آن را توسعه دهید.

مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفه ای چه کسی است؟

شاید مهم ترین ویژگی یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ اشراف بر طراحی پلن بازاریابی است. اولین کاری که لازم است یک مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای انجام دهد، طراحی یک نقشه راه دقیق و حساب شده است. این نقشه راه شامل تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما، شناسایی ضعف‌ها و ظرفیت‌های شما، شناسایی عوامل خارجی اثرگذار بر بازار محصولات شما، شناسایی شخصیت مشتریانتان و در نهایت طراحی استراتژی و اقدامات لازم برای عملیات دیجیتال مارکتینگ است. این کاملا بدیهی است که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید به دانش‌های سئو، UI و UX، مارکتینگ، کپی رایتینگ و بازاریابی محتوایی تسلط داشته باشد. او همچنین باید ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال مانند گوگل آنالیتکس، Moz، الکسا، semrush و Ahrefs را بشناسد. اما تسلط بر ابعاد مختلف بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی محتوایی، ویدئو مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، سوشیال مارکتینگ و تبلیغات کافی نیست. مشاوره دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای کسی است که می‌داند شما چگونه باید با بکارگیری مهارت‌ها و ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ سهم خود را در بازار دیجیتال توسعه دهید و به شما یک برنامه اقدامات جامع قابل اجرا و قابل تحلیل ارائه می‌دهد. این موضوع درست مانند تفاوت گرافیست و فتوشاپیست است. زمانی که طراحی گرافیک تازه رونق یافته بود، عده زیادی برای یادگیری طراحی گرافیک آموزش‌های فتوشاپ را دنبال می‌کردند. من آن زمان از خود می‌پرسیدم چگونه کسی که ابتدایی ترین مهارت‌های گرافیک را ندارد، طراحی و فرم را نمی‌شناسد، رنگ شناسی نخوانده است و درک تجمسی ندارد می‌تواند پشت فتوشاپ بنشیند و یک طرح گرافیکی خوب طراحی کند؟! همین سوال را امروز باید در مورد کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هم پرسید. چگونه کسی که با دانش بازاریابی، برندینگ، مدیریت کسب و کار و علوم ارتباطات و تبلیغات آشنایی ندارد، می‌تواند با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به یک کسب و کار برای رشد و پیشرفت کمک کند؟ بی‌تردید چنین افرادی می‌توانند بخشی از مشتریان را که آماده خرید هستند جذب کنند؛ ولی نمی‌توانند بخش دیگری که نیاز به انگیزش و متقاعدسازی دارند را ترغیب به خرید نمایند.

منبع: سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا