مرکز معرفی بهترین سایت ها

معرفی بهترین سایت های آموزش و خدماتی

مرکز معرفی بهترین سایت ها

معرفی بهترین سایت های آموزش و خدماتی

بسیاری از راهنماهای تحقیق کلمات کلیدی در این مرحله به پایان می رسند. شما کلمه کلیدی را پیدا کرده اید. شما مواردی را انتخاب کرده اید که بهترین معیارها را دارند.

س isال این است: بعد چه باید کرد؟

در این فصل ، برخی از اصول و نکات مفید در مورد نحوه استفاده صحیح از کلمات کلیدی را بررسی می کنیم.

آنها ارتباط تنگاتنگی با بهینه سازی صفحه و استراتژی محتوا دارند ، اما برای تحقیقات کلمات کلیدی نیز بسیار مناسب هستند.

کلمات کلیدی را به عنوان موضوع (مدل مرکز محتوا) در نظر بگیرید
به جای سازماندهی مقالات به دسته های مصنوعی (یا حتی بدتر از همه ، بدون ساختار) آنها را بر اساس موضوعاتی که به قطب های محتوا تقسیم شده اند (گاهی اوقات خوشه های موضوعی نیز نامیده می شوند) سازماندهی کنید .

در اینجا یک طرح از یک مدل مرکز محتوای معمولی است:

دو نوع اصلی محتوا در مدل مرکز محتوا وجود دارد:

محتوای ستون - پست اصلی یا صفحه ای که به طور گسترده موضوع را پوشش می دهد - کلمات کلیدی گسترده تری را هدف قرار می دهد
محتوای خوشه ای - پشتیبانی از پست های وبلاگ که موضوعات فرعی را با جزئیات توضیح می دهد - کلمات کلیدی خاص تری را هدف قرار می دهد
محتوای ستون و مقالات خوشه ای پشتیبانی شده به نحوی به هم مرتبط هستند که در طرح بالا نشان داده شده است.

خوشه های موضوعی رابطه معنایی بین مقالات را تقویت می کنند. در نتیجه ، می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ارتباط موضوعی پست ها را بهتر ارزیابی کنند.

این نظریه است ، بیایید به یک مثال خاص نگاهی بیندازیم:

اگر یکی از محورهای محتوا در وبلاگ شما در مورد اجرا روی دویدن متمرکز باشد ، کلمات کلیدی و عناوین محتوا ممکن است به این شکل باشد:

تمرکز بر کلمه کلیدی و عنوان مقاله:

دویدن  (دویدن: همه آنچه باید بدانید)
تمرکز بر کلمات کلیدی و عناوین مقالات خوشه ای احتمالی:

انواع دویدن (انواع اولیه دویدن برای مبتدیان چیست؟)
اشتباهات دویدن  (بدترین اشتباهات دویدن و نحوه رفع آنها)
مزایای دویدن  (7 مزایای باورنکردنی دویدن).
دویدن با تردمیل (15 نکته برای دویدن با تردمیل در خانه)
بهترین کفش های دویدن (چگونه بهترین کفش های دویدن را بیابیم + نظرات)
اگر کلمات کلیدی را به عنوان موضوعات محتوا جداگانه در نظر بگیرید ، باعث می شود در مورد روابط طبیعی بین آنها فکر کنید.

متوجه خواهید شد که تحقیقات کلمات کلیدی فقط در مورد حجم و مشکلات جستجو نیست. اول از همه ، این باید به شما در درک نحوه جستجو و تفکر مردم در اینترنت کمک کند.

این به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که موضوع را به طور کامل پوشش دهد و نیازهای کاربران را برآورده کند.

استفاده از کلمه کلیدی تمرکز (در صورت لزوم)
پس از انتخاب کلمه کلیدی فوکوس برای صفحه خود ، از آن در صفحه در عناصر کلیدی استفاده کنید.

از کلمه کلیدی بیش از حد استفاده نکنید. بهترین عمل این است که از کلمه کلیدی منطبق دقیق در موارد زیر استفاده کنید:

برچسب عنوان
عنوان صفحه (و عناوین فرعی ، در صورت وجود)
بدنه صفحه (ایده آل در یکی از پاراگراف های اول متن)
متون پیوندهای داخلی اشاره شده به صفحه را لنگر کنید
خودشه.

همه می دانند که پر کردن کلمات کلیدی یک تکنیک قدیمی است.

سعی نکنید کلمه کلیدی مطابقت دقیق را در پست وارد کنید تا از چگالی کلمه کلیدی خاصی برخوردار باشد (عدد ایده آل وجود ندارد و هرگز نبوده است).

نکته: برخی از افزونه های SEO (مانند Yoast SEO) تراکم بهینه کلمات کلیدی را پیشنهاد می کنند. آن را به عنوان یک سرنخ در نظر بگیرید ، اما هرگز تجربه کاربر را فراموش نکنید.

اگر کلمه کلیدی تمرکز شما "برنامه ریزی رسانه های اجتماعی برای آژانس ها" است ، استفاده 5 بار از آن در یک مقاله 1000 کلمه ای غیر طبیعی به نظر می رسد. همیشه طول کلمه کلیدی را نیز در نظر بگیرید.

کلمات کلیدی LSI چطور؟
یک جوک سئو قدیمی وجود دارد که به شرح زیر است:

اگرچه برای بیان این نکته اغراق آمیز است ، اما نشان می دهد که استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی راه درستی نیست. می توان آن را به راحتی شناسایی کرد و به خوانایی آن آسیب می رساند. روش "کلمات کلیدی LSI" در این دسته قرار می گیرد.

نمایه سازی معنایی نهفته اصطلاحی است که به یک روش خاص پردازش زبان طبیعی اشاره دارد. ظاهراً توسط موتورهای جستجو برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط از لحاظ معنایی استفاده می شود.

مشکل این است که بسیاری از "متخصصان SEO" ادعا می کنند که کلمات کلیدی LSI مترادف و کلمات کلیدی مرتبط هستند که باید در متن خود برای بهبود رتبه بندی خود استفاده کنید. اگر واقعاً به آن فکر کنید ، یک کار احمقانه است.

جان مولر از گوگل در این مورد بسیار واضح است:


بنابراین در مورد بهینه سازی محتوا ، چیزی به عنوان "کلمات کلیدی LSI" وجود ندارد.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ (و چرا برای سئو اهمیتی ندارند)
لطفا به یاد بیاور:

تلاش برای قرار دادن برخی کلمات کلیدی به صورت مصنوعی در پست خود ، فقط به این دلیل که برخی از ابزارها به شما دستور داده اند این کار را انجام دهید ، یک روش اشتباه است. در عوض ، به طور طبیعی بنویسید و موضوع را به طور کامل پوشش دهید.
لازم نیست از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. در واقع ممکن است برای کلمات کلیدی که حتی در متن استفاده نکرده اید رتبه بندی کنید.
بیایید نگاهی به این مثال بیندازیم:

اگر به دنبال کلمه کلیدی "قهوه قوی" هستید ، اولین نتیجه لیستی از بهترین مارک های قهوه قوی توسط Caffeine Informer است.

با نگاهی گذرا به مقاله مشخص می شود که این یک پست خوب و جامع است و حاوی اطلاعات و نکات مفیدی است.

اگر پست را از طریق KWFinder اجرا کنیم ، خواهیم دید که علاوه بر کلمه کلیدی اصلی ( "قهوه قوی" ) ، 92 کلمه کلیدی دیگر در ایالات متحده رتبه بندی می کند (بسیاری از آنها در SERP 1).

به عنوان مثال ، این کلمه کلیدی "قهوه با کافئین بالا" رتبه 1 را دارد - یک کلمه کلیدی محکم با 2800 جستجو در ماه.

حالا ، اگر به پست واقعی نگاه کنید ، متوجه می شوید که  عبارت "قهوه با کافئین زیاد" به هیچ عنوان در متن (و همچنین "کافئین زیاد" یا "کافئین بالا" ) وجود ندارد.

با این حال ، پست رتبه 1 را برای آن دارد!

نویسنده راهنما می تواند مقاله ای جداگانه با "قهوه با کافئین بالا" به عنوان کلید واژه اصلی بنویسد . یا می تواند سعی کند آن را به همراه بسیاری از "کلمات کلیدی LSI" دیگر در پست قرار دهد تا شانس خود را برای رتبه بندی در آنها افزایش دهد.

در عوض ، او یک پست با کیفیت نوشت که کل موضوع "قهوه قوی" را به طور جامع پوشش می دهد و از زبان طبیعی استفاده می کند. نتیجه؟ او برای بسیاری از کلمات کلیدی دیگر نیز رتبه بندی می کند!

اگر Google متوجه شد که محتوای شما درجه یک و مرتبط است ، ممکن است برای کلمات کلیدی که اصلاً آنها را بهینه نکرده اید رتبه بندی کنید.

توجه: طبق این مطالعه توسط Ahrefs ، میانگین صفحه رتبه 1 برای حدود 1000 کلمه کلیدی مرتبط دیگر رتبه بندی می شود:

الگوریتم گوگل در درک محتوا و دانستن اینکه صفحه در مورد چیست بهتر می شود. نیازی نیست که از تک تک کلمات کلیدی استفاده کنید.

(tl؛ dr) نحوه استفاده از کلمات کلیدی در استراتژی محتوای خود
چه باید کرد:
کلمات کلیدی اصلی را به عنوان موضوع در نظر بگیرید
یک کلمه کلیدی متمرکز را انتخاب کنید که موضوع را نشان دهد و بهترین شیوه های قرار دادن کلمات کلیدی را دنبال کنید
از الگو 1 کلید واژه فوکوس = 1 صفحه پیروی کنید
مقالات طولانی و عمیقی بنویسید که کل موضوع را به طور کامل پوشش دهد
از چه مواردی باید اجتناب کرد:
به تعداد و محل قرارگیری کلمات کلیدی بیش از حد فکر نکنید
توصیه های تراکم کلمات کلیدی را دنبال نکنید
کلمات کلیدی را غیر طبیعی وارد متن نکنید (به یاد داشته باشید ، "کلمات کلیدی LSI" یک افسانه هستند)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی