مرکز معرفی بهترین سایت ها

معرفی بهترین سایت های آموزش و خدماتی

مرکز معرفی بهترین سایت ها

معرفی بهترین سایت های آموزش و خدماتی

آیا ترافیک جستجوی ارگانیک شما در ماه های اخیر کاهش یافته است و نمی توانید دلیل آن را دریابید؟ در حالی که این روزها بسیار بعید است ، سئوی منفی می تواند مقصر باشد. اما قبل از اینکه در مورد تشخیص ، انحراف و مبارزه با SEO منفی صحبت کنیم ، اجازه دهید مطمئن شویم که آن را درک کرده ایم… سئو منفی چیست؟ انواع حملات سئو منفی آیا سئو منفی  کار می کند؟ نحوه تشخیص ، اجتناب و رفع رایج ترین انواع حملات  سئو منفی سئو منفی چیست؟ سئو منفی زمانی است که یک رقیب از تاکتیک های کلاه سیاه برای تلاش برای تخریب رتبه وب سایت یا صفحه وب رقیب استفاده می کند. این عمل نه تنها غیراخلاقی نیست ، بلکه گاهی نیز غیرقانونی است. انواع حملات سئو منفی ایجاد پیوندهای با کیفیت پایین در مقیاس شاید رایج ترین و پیچیده ترین نوع سئو منفی باشد زیرا انجام آن بسیار آسان و ارزان است. وب سایت های زیادی وجود دارد که هزاران بک لینک اسپم  را تقریباً هیچ می فروشند . در اینجا سایتی وجود دارد که 60 میلیون بک لینک با قیمت 1475 دلار ارائه می دهد: یعنی حدود 40،000 پیوند به ازای هر دلار! سایر انواع رایج سئو منفی عبارتند از: ارسال درخواست حذف پیوند جعلی گذاشتن نظرات منفی جعلی هک کردن سایت ها و سایر انواع حملات سایبری آیا سئو منفی  کار می کند؟ موضع رسمی گوگل در مورد این موضوع تا سال 2021 منفی است  و سالهاست که چنین است. جان مولر ، حامی جستجو در Google ، این روزها اساساً SEO منفی را یک الگوی رفتاری می نامد : من فکر نمی کنم الگوی رفتاری سئو منفی هرگز از بین برود. این وسوسه کننده است که فرض کنیم شخص دیگری باعث ایجاد مشکل می شود و بله ، گاهی اوقات افراد پول ، زمان ، ایده های بد زیادی دارند. زمان نشان می دهد ، و من کاملاً مطمئن هستم که خوب می شود. - 🍌 جان 🍌 (JohnMu@ 1 مارس 2021) گری ایلیز ، نماینده دیگر گوگل ، اظهارات مشابهی را بیان کرده است : [من] صدها مورد مفروض از سئوی منفی را بررسی کرده ام ، اما هیچ کدام دلیل واقعی آسیب دیدن وب سایت نبوده اند. […] هرچند سرزنش SEO منفی آسان تر است ، اما معمولاً مقصر افت ترافیک چیز دیگری است که شما در مورد آن نمی دانید - شاید یک به روز رسانی الگوریتم یا مشکلی در وب سایت آنها. گری ایلیز گری ایلیز ، تحلیلگر روند مدیران وب گوگل اما بسیاری از متخصصان سئو به شما می گویند که در نظر گرفتن کلمات گوگل همیشه بهترین ایده نیست. بنابراین آنچه ما فکر می کنیم این است: سئوی منفی  هنوز هم می تواند کار کند ، اما مشکلی بسیار کمتر از گذشته است. من متوجه می شوم که این یک جمله جسورانه است ، بنابراین اجازه دهید دلیل اینکه چرا ما این را باور داریم توضیح دهم. 1. اکنون گوگل به جای تنزل سایت ها ، اسپم پیوندها را بی ارزش می کند پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است که برای جذب هرزنامه پیوند طراحی شده است. قبل از سال 2016 ، این چنین کار می کرد: پنگوئن شاهد هجوم پیوندهای ناخواسته به یک وب سایت است ممکن است وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک تنزل پیدا کند (یعنی رتبه بندی و کاهش ترافیک) اما پس از آن ، گوگل Penguin 4.0 را منتشر کرد. اکنون ، به جای تنزل کل سایت ها ، گوگل هرزنامه پیوند را بی ارزش می کند (یا حداقل سعی می کند). در اینجا چگونه گری ایلیز تفاوت بین کاهش ارزش و تنزل ارزش را توضیح داد : تنزل رتبه مانند تنظیم رتبه سایت. به عنوان "آه نگاه کنید ، برخی مزخرفات به سمت این سایت در می آیند. بیایید مطمئن شویم که بر رتبه آن تأثیر نمی گذارد. " به طور خلاصه ، گوگل سعی می کند پیوندهای با کیفیت پایین را شناسایی کرده و نادیده بگیرد تا بر رتبه شما تأثیر نگذارد. به همین دلیل است که  ماهانه 133،000 بازدیدکننده ارگانیک چک کننده بک لینک رایگان ما … ... با وجود اینکه شخصی از بیش از یک میلیون صفحه ناخواسته به آن پیوند داده است: داده ها از طریق Explorer Site Ahrefs . گوگل به وضوح در نادیده گرفتن این حمله منفی آشکار SEO کار بسیار خوبی انجام می دهد . 2. پنگوئن 4.0 "دانه ای تر" است پنگوئن برای پایین آوردن کل سایت ها با هرزنامه پیوند استفاده می کرد. بنابراین ، اگر در یک صفحه یک حمله سئو منفی را تجربه کردید ، پنگوئن کل سایت شما را جریمه می کند و رتبه ها در کل کاهش می یابد. اما از زمان پنگوئن 4.0 ، همه چیز همیشه به این شکل کار نمی کند. در اینجا آنچه گوگل در اطلاعیه رسمی خود گفته است آمده است : پنگوئن در حال حاضر دانه دانه تر است. پنگوئن اکنون با تنظیم رتبه بندی بر اساس سیگنال های هرزنامه ، هرزنامه ها را بی ارزش می کند ، نه اینکه بر رتبه بندی کل سایت تأثیر بگذارد. سردرگم؟ در اینجا  "توضیحات" گوگل در مورد این بدان معناست: این بدان معنی است که دانه بندی دقیق تری نسبت به سایت ها دارد. این بدان معنا نیست که فقط بر صفحات تأثیر می گذارد. هنوز گیج شده؟ در اینجا بهترین تفسیر ما وجود دارد: پنگوئن سعی می کند اسپم پیوندهای پیچیده را که بیشتر حملات سئو منفی را شامل می شود ، کم ارزش (نادیده بگیرد) . با این حال ، پنگوئن همچنان به دنبال مجازات کسانی است که عمداً پیوندهای دستکاری را به صورت الگوریتمی ایجاد می کنند. این تمام نکته پنگوئن است. در صورت مشاهده هرزنامه پیوند ، ممکن است تصمیم بگیرد که صفحه ای را که پیوندهای دستکاری به آن اشاره می کنند ، زیر بخش وب سایت یا کل وب سایت را تنزل دهد. بستگی دارد. به عبارت دیگر ، احتمال موفقیت یک حمله منفی SEO در حال حاضر نسبت به دوران قبل از پنگوئن 4.0 کمتر است. علاوه بر این ، در صورت موفقیت آمیز ، احتمالاً گوگل  کل سایت شما را تنزل نمی دهد-بنابراین تأثیر منفی زندگی واقعی فاجعه بارتر از گذشته است. 3. مدل کسب و کار گوگل متکی به عدم کارکرد SEO منفی است سئوی منفی تاکتیکی است که معمولاً توسط صاحبان وب سایت ها به کار گرفته می شود و نمی تواند تنها بر اساس شایستگی رتبه بندی کند. آنها به جای بهبود سایت خود ، از سئوی منفی استفاده می کنند تا رقبای شایسته تری را که بالاتر از آنها هستند ، از بین ببرند. این شبیه به رقابت با اوسین بولت در المپیک و بستن بند کفش هایش است. اگر اجازه داده شود هیچ کس المپیک را تماشا نمی کند. تماشای تقلب یک بازنده به سمت بالا هیچ سرگرم کننده ای ندارد. به طور مشابه ، اگر صفحه رتبه برتر همیشه اسپم باشد ، هیچ کس از گوگل استفاده نمی کند. و اگر کسی از Google استفاده نمی کند ، این شرکت هیچ درآمد تبلیغاتی ندارد. تجارت آنها متلاشی خواهد شد. به همین دلیل گوگل Penguin 4.0 را معرفی کرد. به همین دلیل است که در زمان واقعی اجرا می شود و هدف آن کاهش ارزش هرزنامه پیوندها به جای تنزل کل وب سایت ها است. و به همین دلیل است که گوگل همچنان در تلاش برای خنثی سازی سئو منفی سرمایه گذاری می کند . 4- هرزنامه پیوند تنها نوع سئو منفی نیست سه نکته بالا توضیح می دهد که چرا حملات سئو منفی مبتنی بر پیوند بسیار کمتر از گذشته مورد توجه است. اما همه حملات منفی سئو مبتنی بر پیوند نیستند. شخصی می تواند وب سایت شما را هک کند و پیوندهای ناخواسته را تزریق کند ، نظرات منفی جعلی را به صورت آنلاین ارسال کند ، یا موارد بسیار بدتر. این نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید. تشخیص و انحراف سئوی منفی دیگر به معنای یافتن و رد پیوندها از وب سایت های سایه دار نیست. اکنون بحث این است که تمام حضور آنلاین خود را زیر نظر داشته باشید و از اقدامات امنیتی مثبتی برای دور نگه داشتن "بدی ها" استفاده کنید. نحوه تشخیص ، اجتناب و رفع رایج ترین انواع حملات سئو منفی در زیر می خواهم نحوه تشخیص و دفاع در برابر این هفت نوع حمله منفی SEO را بررسی کنم: ایجاد پیوند اسپم درخواست حذف پیوند جعلی خراش محتوا پارامترهای URL اشتباه نظرات جعلی هک سایت شما حملات DDoS بیایید با تاکتیک هایی که بیشتر با سئوی منفی مرتبط است شروع کنیم . 1. ایجاد پیوند اسپم ایجاد تعداد زیادی پیوند با کیفیت پایین به یک سایت رقیب احتمالاً رایج ترین شکل SEO منفی است- و مطمئناً پیچیده ترین. چه این پیوندهای ناخواسته از راهپیمایی های ارزان Fiverr ، هرزنامه نظرات Scrapebox یا PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) حاصل شود ، نتیجه یکسان است: هجوم ناگهانی پیوندهای سایه دار به سایت شما اشاره می کند. چگونه پیوندهای اسپم می توانند به سایت شما آسیب برسانند دو رویکرد برای پیوند هرزنامه ها در مورد سئوی منفی وجود دارد و یک سئوی بی وجدان ممکن است از هر دو (یا در واقع هر دو) آنها استفاده کند. رویکرد حجم : انفجار هزاران هزار پیوند با کیفیت پایین در سایت شما. رویکرد متن لنگر بیش از حد بهینه سازی شده : نشان دادن تعداد زیادی پیوند با متن لنگر دقیق  در صفحه رتبه بندی تا نسبت لنگر متن غیرطبیعی به آن داده شود. هدف هر دو رویکرد این است که سایت شما جریمه شود - چه به صورت الگوریتمی توسط Penguin و چه از طریق یک اقدام دستی از تیم وب اسپم Google. خوشبختانه تشخیص هر دو این تاکتیک ها آسان است. سیدنوتبرای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای هرزنامه و نحوه آسیب رساندن آنها به سایت شما ، به راهنمای پیوندهای بد ما مراجعه کنید . نحوه تشخیص حمله پیوند هرزنامه در اینجا سه ​​روش وجود دارد که می توانید برای تشخیص پیوندهای اسپم (که ایجاد نکرده اید) به سایت خود اشاره کنید. روش 1: پیوندهای هرزنامه را در زمان واقعی پیدا کنید ساده ترین راه برای تشخیص حمله هرزنامه پیوند فعال ، نظارت بر پیوندهای جدید است که به سایت شما اشاره می کند. می توانید این کار را با تنظیم هشدار بک لینک در هشدارهای Ahrefs انجام دهید . هشدارها> پیوندهای برگشتی> هشدار جدید> دامنه را وارد کنید> پیوندهای جدید> تنظیم فاصله ایمیل> افزودن شما یک ایمیل معمولی دریافت خواهید کرد که شما را از تمام پیوندهای جدیدی که Ahrefs به سایت شما اشاره کرده است مطلع می کند. تصویر بالا توزیع استاندارد روزانه دامنه های ارجاع جدید به ahrefs.com را نشان می دهد. پیوندهای 0 تا 30 دامنه DR همیشه شایع تر خواهند بود. برخی از آنها اسپم هستند. طبیعی است و جای نگرانی نیست. پس از تنظیم هشدار و مشاهده تاریخچه دامنه های ارجاع جدید ، باید ایده ای درباره هجوم روزانه سبد بک لینک خود داشته باشید. اگر تعداد غیرمعمول دامنه های ارجاعی جدیدی مشاهده می کنید ، مطمئناً یک حمله سئو منفی است . روش 2: دامنه های ارجاع شده و نمودارهای صفحات را بررسی کنید از دامنه ها و نمودارهای صفحات مراجعه کننده در Ahrefs ' Site Explorer استفاده کنید  تا به سرعت برآمدگی هایی را در نمایه بک لینک خود شناسایی کنید. کاوشگر سایت> دامنه را وارد کنید> نمای کلی در حال حاضر ، مهم است که توجه داشته باشید که افزایش ناگهانی دامنه های ارجاع می تواند چیز خوبی باشد. به عنوان مثال ، ممکن است یکی از پست های شما ویروسی شده باشد ، یا می توانید با یک کمپین اطلاع رسانی موفق شوید . اما همچنین می تواند نشانه حمله SEO منفی باشد . در اینجا نحوه بررسی بیشتر با استفاده از Ahrefs Site Explorer آمده است : روی  گزارش پیوندها کلیک کنید حالت را به "یک پیوند در هر دامنه" تغییر دهید روی فیلتر Dofollow کلیک کنید روی فیلتر پیوندهای جدید کلیک کنید دوره زمانی که جهش رخ داده است را انتخاب کنید نتایج را بر اساس صعود دامنه مرتب کنید به احتمال زیاد برخی الگوها را در صفحات ارجاع شده و متون لنگر مشاهده خواهید کرد. می توانید آن را نیز فیلتر کنید. در این مثال ، مقداری هرزنامه از blogspot.com پیدا کردم: بیشتر هرزنامه های پیوند پیچیده نیستند ، بنابراین اگر اینطور باشد ، سریعاً روندها را تشخیص خواهید داد. با این حال ، من باید در مورد کلیک روی وب سایت ها و پیوندهای ماهی مانند به شما هشدار دهم. بهتر است این کار را نکنید زیرا می تواند تهدیدهای امنیتی ایجاد کند. روش 3: گزارش Anchors را بررسی کنید دو روش اول برای یافتن حملات با حجم بالا م whereثرتر است ، جایی که شخصی صدها یا هزاران پیوند را در سایت شما منفجر می کند. اما به راحتی می توان تلاش برای دستکاری  نسبت متن لنگر خود را نیز تشخیص داد . در اینجا نحوه انجام آن در Site Explorer آمده است : روی  گزارش Anchors کلیک کنید پیوندهای Dofollow را انتخاب کنید به Ref مراجعه کنید صفحات با درصد استفاده از متن لنگر اگر درصد فوق العاده بالایی از مجریان غنی از کلمات کلیدی را مشاهده می کنید ، می تواند نشانه عملکرد بد پیوندسازی یا در واقع یک حمله سئو منفی مبتنی بر پیوند زیرکانه باشد . در این مورد ، من لنگر متن زیر را که در چندین دامنه و صفحه ارجاع داده شده است پیدا کردم: با توجه به این که احتمال اینکه چند سایت معتبر با چنین لنگر طولانی و خاصی به ما پیوند دهند بسیار اندک است ، این احتمالاً نوعی اسپم پیوند است. با کلیک روی دکمه در Ref می توانیم بیشتر تحقیق کنیم . دامنه ها  یا  ستون های پیوند به هدف برای نشان دادن سایتها و صفحات پیوند دهنده. روش 4: گزارش IP های مرجع را بررسی کنید داشتن پیوندهایی از بسیاری از دامنه های ارجاعی در یک IP زیر شبکه مشابه می تواند نشانه دیگری از حمله منفی SEO باشد. چرا؟ زیرا اغلب نشان می دهد که سایت ها در یک مکان میزبانی شده اند. اگر بسیاری از سایت ها در یک مکان میزبانی می شوند ، احتمال می رود که صاحب آن ها توسط یک شخص باشد. و اگر همان شخص مالک آنها باشد ، احتمالاً  PBN است . برای مشاهده تجزیه و تحلیل این مورد ،  گزارش IP های مراجعه کننده را در Site Explorer بررسی کنید. توجه به این نکته ضروری است که داشتن پیوند از چند دامنه در یک زیر شبکه یکسان چندان غیرعادی نیست. اما داشتن صدها یا حتی هزاران دامنه ارجاع دهنده از یک زیر شبکه ماهیگیری است. اگر به دندانه ها ضربه بزنیم و کمی عمیق تر کاوش کنیم ، همان اسپم قدیمی وبلاگ را می بینیم: نحوه مقابله با حملات هرزنامه پیوند حذف پیوندهای ناخواسته تقریباً غیرممکن است ، بنابراین تنها کاری که می توانید بصورت فعال انجام دهید این است  که  آنها را نفی کنید. اینجاست که لیستی از صفحات پیوند (یا وب سایت ها) را در قالب خاصی به Google بارگذاری می کنید ، که به طور م themثر به آنها می گوید: "من برای این پیوندها تضمین نمی کنم - لطفاً آنها را نادیده بگیرید." اما نکته اینجاست: از زمان معرفی Penguin 4.0 ، که هرزنامه پیوندها را کم می کند و در زمان واقعی اجرا می شود ، اجماع بین SEO ها این است که نیازی به رد پیوندها نیست مگر اینکه ابتدا تأثیرات منفی آنها (یعنی رتبه بندی/افت ترافیک) را تجربه کنید. به این دلیل ، گوگل در نادیده گرفتن اسپم های پیوند آشکار بسیار خوب عمل می کند ، بنابراین انکار اغلب فقط اتلاف وقت شما است. علاوه بر این ، نادیده گرفتن پیوندهای اشتباه می تواند بیشتر از آنکه فایده داشته باشد آسیب برساند .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی