به عنوان SEO ، ما تمایل داریم که اهداف را تعمیم دهیم زیرا موارد زیادی خارج از کنترل ما وجود دارد. "ما نمی توانیم قول نتیجه بدهیم." مشکل این است که بدون دیدگاه روشنی از پیروزی ، بعید است که ما به هیچ وجه به نتیجه برسیم. اگر اهداف مبهم و خودسرانه تعیین کنیم ، همین امر صادق است. در این راهنما ، نحوه تنظیم اهداف مناسب SEO با استفاده از هرم هدف SEO را خواهید آموخت . اهداف سئو چیست چرا اهداف SEO مهم هستند نحوه تعیین اهداف SEO 3 نمونه هدف SEO چیست SEO اهداف؟ اهداف سئو اهداف خاص و قابل اندازه گیری هستند که برای رسیدن به آنها در یک دوره زمانی هدف دارید. هر هدفی باید به هدف سئو کمک کند : از طریق جستجوی ارگانیک به کاربران آینده نگر دسترسی پیدا کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید. چرا اهداف SEO مهم هستند؟ اهداف SEO مهم هستند زیرا با ارائه یک هدف مشخص ، تمرکز و وضوح را در استراتژی شما به ارمغان می آورند. اگر اهداف SEO ندارید ، در تاریکی عکس می گیرید. این هرگز ایده خوبی نیست زیرا بعید است که به چیزی برسید مگر اینکه آن را هدف بگیرید. نحوه تعیین اهداف SEO بازاریابان اغلب با تعیین اهداف خودسرانه SEO مانند "افزایش ترافیک" اشتباه می کنند. مسئله اصلی در مورد این نوع هدف این است که به چیزها و چگونگی ها بی توجه است. برای رسیدن به آن چه می خواهید بکنید؟ چطور به آنجا می روی؟ برای کمک به حل این مشکل ، هرم هدف SEO را ایجاد کردیم : در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است: هدف نهایی ایجاد کنید. این چیزی است که می خواهید به آن برسید و بازه زمانی که می خواهید به آن برسید. این را به عنوان تورنمنتی که در تلاش برای پیروزی هستید تصور کنید. هدف نتیجه را به اهداف عملکرد تقسیم کنید. اینها اهداف کوچکتری هستند که هر کدام به نتیجه می رسند. اینها را به عنوان مسابقات انفرادی در مسابقات در نظر بگیرید. اهداف عملکرد را به اهداف فرآیند تقسیم کنید . اینها حتی اهداف کوچکتر هستند که 100 within در کنترل شما هستند. در ادامه قیاس فوتبال ، این است که قرار است با چه کسی بازی کنید و کجا قرار است با آنها بازی کنید. ایده این است که همه چیز را به سنگ پله تقسیم کنید تا هدف کلی شما دست یافتنی تر شود. با تکمیل اهداف فرآیند ، موقعیت خوبی برای رسیدن به اهداف عملکردی خود دارید. با تکمیل اهداف عملکردی خود ، به احتمال زیاد به هدف نهایی خود خواهید رسید. بیایید نگاهی دقیق تر به هر مرحله داشته باشیم و اولین چارچوب خود را ایجاد کنیم. 1. یک هدف نتیجه ای ایجاد کنید هدف نهایی شما باید تلاش های SEO شما را مستقیماً با اهداف شرکت هماهنگ کند ، بنابراین از خود بپرسید: چه نتایج SEO به اهداف گسترده تر شرکت کمک می کند؟ نگاه کردن به بیانیه های مأموریت ، س questionsالات متداول در جلسات و غیره می تواند به پاسخ به این امر کمک کند. اگر گیر کردید ، از رئیس یا مشتری خود بپرسید. هر کاری می کنید ، در دام گفتن "ترافیک بیشتری بگیرید" قرار نگیرید. در حالی که افزایش ترافیک ممکن است به شرکت در رسیدن به اهداف خود کمک کند ، اما بسیار گسترده است. هدف نهایی شما باید هوشمند باشد : خاص ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی ، مرتبط و مبتنی بر زمان. بنابراین ، یک هدف بهتر از "بدست آوردن ترافیک بیشتر" این است که "در 6 ماه برای 3 کلمه کلیدی با ارزش بالا" رتبه بندی شود. " این هدف خاص و مرتبط است زیرا رتبه بندی برای [کلید واژه با ارزش] درآمد را افزایش می دهد. این اندازه گیری زیرا شما می توانید رتبه بندی کلمه کلیدی را با هر آهنگ رتبه خوب ابزار ردیابی ، مانند Ahrefs، رتبه ردیاب . این امر قابل دستیابی است زیرا شما قبلاً دشواری کلمه کلیدی را ارزیابی کرده اید . و بر اساس زمان است زیرا زمان بندی را مشخص کرده اید. در اینجا تجسم هرم هدف SEO ما تا کنون آمده است: 2. تنظیم هدف (های) عملکرد اهداف عملکردی دروازه هایی هستند که برای خود تعیین کرده اید ، بنابراین با پاسخ به این سال شروع کنید: کدام برد کوتاه مدت به احتمال زیاد ما را به هدف نهایی می رساند؟ شما می توانید یک یا چند هدف عملکردی داشته باشید. اینکه چه چیزی هستند به هدف و پهنای باند شما بستگی دارد. فقط مراقب باشید در همان دام تعیین اهداف دلخواه مانند "افزایش پیوندها" قرار نگیرید. این ممکن است به شما در دستیابی به نتیجه کمک کند ، اما SMART نیست . هیچ راهی وجود ندارد که بدانید چه موقع به هدف رسیده اید یا خیر. در ادامه با مثال نتیجه هدف ما "رتبه بندی در 3 مورد برتر برای کلمه کلیدی با ارزش بالا" در 6 ماه ، "یک هدف عملکرد SMART ممکن است این باشد که" در عرض شش ماه 40 بک لینک با کیفیت بالا به صفحه برسد. " این خاص است زیرا ما تعداد مشخصی از بک لینک ها را هدف قرار می دهیم. این اندازه گیری با استفاده از نمودار حوزه اشاره در Ahrefs، سایت اکسپلورر : دامنه های ارجاعی تجمعی از طریق Explorer Site Ahrefs آن دست یافتنی به دلیل آن را واقع بینانه است. وظایفی در کنترل ما وجود دارد که ما را یک قدم به رسیدن به هدف نزدیک می کند. این موضوع مربوط است زیرا می دانیم که پیوندها یک عامل رتبه بندی هستند و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد صفحه مورد نظر ما از نظر بک لینک کم کار می کند. پست ما در مقایسه با پست برتر دارای 40 پوند وب سایت کمتر است که به آن پیوند می دهد. این مبتنی بر زمان است زیرا نقطه پایان آن شش ماه است. مهمتر از همه ، دستیابی به این هدف عملکردی به ما کمک می کند تا به خوبی به هدف نهایی برسیم. در اینجا تجسم هرم هدف SEO تا کنون آمده است: سیدنوتاگر مجبور هستید 4+ عملکرد را برای نتیجه دلخواه خود تعیین کنید ، این نشانه این است که هدف شما بسیار گسترده و غیر واقعی است. مرحله یک را دوباره مرور کنید و یک هدف واقع بینانه تر تعیین کنید. 3. تنظیم هدف (های) فرآیند اهداف فرآیند اقدامات قابل اندازه گیری هستند که 100٪ تحت کنترل شما هستند. این جایی است که شما به س answerال پاسخ می دهید: برای رسیدن به اهداف (های) عملکردی ما باید چه کار کنم؟ در ادامه مثال خود ، هدف نهایی ما این است که ظرف 6 ماه در کلمه کلیدی "x" در رتبه 3 قرار بگیریم. و ما یک هدف عملکردی داریم که 40 بک لینک با کیفیت بالا به صفحه دریافت کنیم. برای دریافت 40 بک لینک باکیفیت به صفحه در عرض شش ماه چه باید بکنیم؟ فرض کنید ما قصد داریم کمپین " آسمان خراش " را اجرا کنیم. اگر به طور متوسط از ایمیل های خود 5 درصد نرخ تبدیل دریافت کنیم ، می توانیم جهت ایجاد یک هدف فرایندی کار کنیم که ما را در موقعیت عالی برای دستیابی به هدف عملکردی خود قرار دهد. بیایید ریاضی انجام دهیم: 40 بک لینک / 5 درصد متوسط نرخ تبدیل = 800 ایمیل 800 ایمیل / 6 ماه = 133 پوند ایمیل / ماه بنابراین هدف فرآیند ما ارسال 133 ایمیل "آسمان خراش" در هر ماه به مدت شش ماه است.> در اینجا تجسم هرم هدف SEO ما تا کنون آمده است: سیدنوتمانند اهداف عملکرد ، می توانید چندین هدف فرایند ایجاد کنید. به عنوان مثال ، ممکن است برای یافتن چشم انداز آسمان خراش کافی برای ارسال 800 ایمیل مشکل داشته باشید. در این صورت ، می توانید تاکتیک پیوندسازی دیگری را مانند ترکیب پیوند صفحه منابع به مخلوط اضافه کنید و آن را به عنوان یک فرآیند دیگر تعیین کنید. 3 نمونه هدف SEO از آنجا که اهداف SEO شما باید با اهداف شرکت همخوانی داشته باشد ، نمی توانم دقیقاً بگویم که اهداف SEO باید تعیین شود. صنعت شما ، میزان استقرار نام تجاری شما و رقابت طاقچه شما همه چیز را در معادله تعیین می کند - از جمله موارد دیگر. اما کاری که می توانم انجام دهم این است که چند مثال دیگر را مرور کنم تا با استفاده از چارچوب هدف SEO راحت باشید . سهم ارگانیک صدا را در 12 ماه 20 درصد افزایش دهید میزان تعامل ارگانیک را در 6 ماه 10 درصد افزایش دهید در ماه ششم 10 هزار دلار فروش از ترافیک ارگانیک بدست آورید مثال هدف SEO 1: افزایش سهم ارگانیک صدا تا 20 درصد در 12 ماه بهینه سازی موتورهای جستجو یک شکل بازاریابی بسیار رقابتی است. اساساً همه ما برای یک نقطه (و توجه) در یک محدوده محدود فضا رقابت می کنیم. ممکن است از رئیس یا مشتریان خود بشنوید که می گویند: "فقط رقابت را شکست دهید". این یعنی چی؟ این چگونه محقق می شود؟ چه چیزی تعیین می کند که ما موفق هستیم یا نه؟ " شکستن رقابت" بسیار گسترده است. با استفاده از چارچوب هدف SEO ، می توانید "شکستن رقابت" را به یک هدف خاص و قابل اندازه گیری تبدیل کنید. اولین قدم این است که تلاش های SEO را با اهداف شرکت هماهنگ کنید. چه نتیجه ای به هدف گسترده تر شرکت "شکستن رقابت؟" در این مورد ، چیزی مانند "افزایش سهم ارگانیک صدا تا 20 درصد در 12 ماه" هدف نهایی SMART خواهد بود. این خاص است زیرا ما درصدی را در بازه زمانی مشخص می کنیم-نه یک هدف باز. این اندازه گیری با استفاده از رقبا بررسی اجمالی گزارش در رتبه ردیاب Ahrefs، . این امر قابل دستیابی است زیرا 20 درصد در 12 ماه از پیشنهاد "پای در آسمان" دور است. این به اهداف شرکت مربوط می شود زیرا اساساً در مقایسه با رقبا ، نمای جستجوی ارگانیک سایت ما است. و بر اساس زمان است زیرا ما یک بازه زمانی مشخص کردیم. اکنون برای مرحله دوم: تعیین اهداف عملکردی . به یاد داشته باشید ، این نیز باید یک هدف هوشمند باشد. برای ساده نگه داشتن مسائل ، ما فقط یک مورد را تنظیم می کنیم: "در 12 ماه 50 قطعه برجسته برای کلمات کلیدی ردیابی شده با حجم بالا برنده شوید." قطعه های ویژه اطلاعاتی هستند که عموماً در بالای نتایج جستجو برای یک عبارت جستجو نمایش داده می شوند. به دست آوردن اسنیپت های برجسته تر ، راهی ساده برای به دست آوردن قابلیت مشاهده و کلیک بیشتر SERP است . در اینجا نحوه یافتن بهترین فرصت های قطعه برجسته وجود دارد: به ردیاب رتبه Ahrefs بروید پروژه خود را انتخاب کنید گزارش نمای کلی را انتخاب کنید کلمات کلیدی را با قطعات برجسته ای که رتبه بندی آنها را ندارید ، فیلتر کنید کلمات کلیدی را که در موقعیت های 2-5 قرار می دهید فیلتر کنید کلمات کلیدی را بر اساس حجم ترافیک از بالاترین به کمترین مرتب کنید شما در حال حاضر در خانه هستید سومین و آخرین مرحله این است که اهداف (روش) عملکرد را با تشریح چگونگی انجام کارها به اهداف فرایند تقسیم کنید . از آنجا که اغلب امکان برنده شدن قطعه های برجسته با یک تغییر ساده در صفحه وجود دارد ، هدف فرآیند این است که "تغییرات صفحه ای را به 50 صفحه انجام دهیم تا شانس بردن قطعه را افزایش دهیم". ما می توانیم میزان پیشرفت را با ردیابی تعداد قطعات برجسته متعلق به ردیاب رتبه Ahrefs اندازه گیری کنیم : در اینجا هرم هدف SEO کامل شده ما آمده است : خواندن بیشتر نحوه بهینه سازی قطعات ویژه Google سهم صدا چیست؟ نحوه اندازه گیری آن از طریق کانال ها مثال SEO هدف شماره 2: میزان مشارکت ارگانیک را در 6 ماه 10 درصد افزایش دهید ممکن است فکر کنید تعامل کاربر یک معیار CRO است . اما به یاد داشته باشید ، راهنمای SEO SEO Starter خود گوگل می گوید: "هر گونه بهینه سازی باید به منظور بهبود تجربه کاربر باشد." از لحاظ تاریخی ، SEO ها میزان مشارکت را با استفاده از نرخ پرش و زمان در صفحه اندازه گیری می کردند . این معیارهای ضعیفی برای استفاده هستند زیرا اغلب با رفتار کاربر هماهنگ نیستند. به عنوان مثال ، فرض کنید که شما بنشینید و یک پست وبلاگ 2K کلمه ای بخوانید . این وب سایت می گوید که حتی یک خواننده آهسته در 20 دقیقه از آن عبور می کند. اگر مرورگر را به محض اتمام کار ببندید ، آن جلسه از لحاظ فنی به عنوان یک برگشت به حساب می آید. خوشبختانه ، Google Analytics 4 معیار قوی تری دارد که می توانیم برای اندازه گیری UX : نرخ مشارکت از آن استفاده کنیم. میزان مشارکت با دقت بیشتری اندازه گیری می کند که آیا کاربر با وب سایت شما تعامل داشته یا سمت چپ ، بنابراین یک نتیجه خوب می تواند "افزایش میزان مشارکت ارگانیک به میزان 10 درصد در 6 ماه" باشد. این خاص است زیرا درصد و بازه زمانی را مشخص می کند. این اندازه گیری با استفاده از گزارش کسب کاربر در GA4 : این امر قابل دستیابی است زیرا مواردی در کنترل ما وجود دارد که می توانیم آنها را تغییر دهیم تا بر این معیار تأثیر بگذاریم. آن مربوط زیرا ما می خواهیم به منظور بهبود UX و نرخ تعامل اقدامات این دقت بیشتری نسبت به نرخ گزاف گویی یا زمان در صفحه. این بر اساس زمان است زیرا ما یک بازه زمانی (6 ماه) مشخص کرده ایم. حالا برای اهداف (های) عملکرد . بیایید همه چیز را ساده نگه داریم و فقط یک مورد را تنظیم کنیم: "تعداد پیمایشهای کاربر منحصر به فرد را در صفحات پیمایش کم که برای شرکت ما ارزش بالایی دارند 30 درصد افزایش دهید." برای یافتن صفحاتی که نیاز به بهبود UX داریم ، می توانیم گزارش صفحات و صفحات Engagement را در GA4 بررسی کنیم ، به کاربران ارگانیک فیلتر کنیم و جدول را با پیمایشهای منحصر به فرد کاربر مشاهده کنیم. با توجه به هدف عملکرد ما ، ممکن است هدف فرآیند ما بازنویسی پاراگراف های مقدماتی در صفحات پیمایش کم باشد تا افراد بیشتری روی مقاله فروخته شوند و برای خواندن آن به کار خود ادامه دهند. باز هم ، این را می توان به صورت دستی اندازه گیری کرد. مثال SEO هدف شماره 3: در ماه ششم 10.000 دلار فروش از ترافیک ارگانیک بدست آورید کسب درآمد بیشتر هدف نهایی سئو است . به ایستادگی بهترین شانس این اتفاق می افتد، ما نیاز به تبدیل به هدف مبهم "پول بیشتری" را به یک SMART نتیجه هدف مانند "رسیدن به $ 10،000 در فروش از ترافیک آلی در ماه 6." این هدف خاص است زیرا ما مقدار و بازه زمانی را مشخص کرده ایم. با Google Analytics به راحتی قابل اندازه گیری است . آن دست یافتنی چرا که سایت فرضی ما به ویژه فصلی نیست و در حال حاضر انجام ~ $ 9K / ماه در فروش از آلی و این به جز افزایش ~ 11٪ است. سیدنوتیک هدف نتیجه خوب باید هم انگیزشی باشد و هم واقع بینانه. هنگام تعیین یک هدف مبتنی بر فروش ، سابقه فروش قبلی کانال و روندهای فصلی آینده را در نظر بگیرید. این امر مرتبط است زیرا باز هم ، کسب درآمد بیشتر هدف نهایی SEO است . این بر اساس زمان است زیرا ما یک بازه زمانی مشخص کردیم. اکنون برای برنامه بازی: اهداف (های) عملکرد : با ساده نگه داشتن کارها و تنظیم مجدد تنها یک هدف عملکرد ، ما به دنبال "افزایش ترافیک ارگانیک به صفحات با ارزش بالا تا 20 ماه در 20 ماه" هستیم. سیدنوتتنظیم بازه زمانی و درصد در اینجا کمی پیچیده می شود. شما اساساً باید از "پرفروش ترین" هایی که انتخاب می کنید عقب بکشید و مشخص کنید که چند مورد دیگر باید بفروشید تا به هدف فروش خود برسید ، نرخ خرید به جزئیات چقدر است و افزایش ترافیک پیشنهادی برای رسیدن به هدف هدف فروش ساده ترین راه برای یافتن "صفحات با ارزش" این است که بپرسید کدام محصولات برای شرکت سودآورتر هستند. هزینه تولید ، هزینه حمل و نقل ، نرخ بازگشت و غیره را در نظر بگیرید. اندازه گیری اینکه آیا به هدف عملکرد خود می رسیم در Google Analytics به اندازه کافی آسان است. فقط به رفتار> همه صفحات بروید ، دوره ها را تقسیم بندی کنید ، بر اساس ترافیک ارگانیک تقسیم بندی کنید و معیار ورودی ها را ببینید: سرانجام ، اهداف (های) فرآیند… من نمی توانم دقیقاً اهداف فرآیند را مشخص کنم زیرا بسته به نوع محصول یا خدمات ، هدف جستجو ، منابع تجاری و غیره متفاوت خواهند بود. در اینجا فقط چند نمونه از اهداف فرآیند قابل اجرا که ممکن است به افزایش ترافیک ارگانیک کمک کند ، ذکر شده است: طرح محصول را برای صفحات هدف بنویسید بهینه سازی محصولات در خوراک محصولات ارگانیک بهینه سازی همه تصاویر در صفحات مورد نظر از آنجا که اهداف فرایند وظایفی هستند که شما یا تیم شما انجام می دهید ، تکمیل هدف به صورت دستی با استفاده از سبک مدیریت پروژه شخصی شما اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، اگر هدف فرآیند بهینه سازی همه تصاویر در هر صفحه با ارزش بالا باشد ، ما به صورت دستی بررسی می کنیم که هر تصویر دارای یک نام فایل بهینه شده ، متن alt توصیفی باشد و الزامات اندازه فایل را برآورده کند. در اینجا چارچوب کامل SEO هدف ما برای این مثال آمده است: افکار نهایی ممکن است تعیین اهداف SEO یک کار غیرممکن به نظر برسد ، اما یک چارچوب قوی تنها چیزی است که شما برای شروع به آن نیاز دارید. اگر در مسیر خود قرار بگیرید و کارهای فرایندی خود را به پایان برسانید ، شانس خوبی برای رسیدن به اهداف عملکردی خود خواهید داشت. وقتی اهداف عملکردی خود را برآورده می کنید ، موقعیت بسیار خوبی برای رسیدن به هدف نهایی خود دارید. موفقیت در جزئیات است